...

Wist u dat veel bezoekers een site niet meer bezoeken als de lay-out of inhoud niet aantrekkelijk is voor de gebruiker? Als een site er saai uitziet en moeilijk te navigeren is, verliest de gebruiker snel zijn interesse.

Gebruiksvriendelijk website-ontwerp

Als een site visueel aantrekkelijk is, zullen gebruikers meer tijd besteden aan het verkennen van uw site en is de kans groter dat ze erdoor navigeren. De meeste webdesigners zullen het erover eens zijn dat visueel aantrekkelijke sites meer kans hebben om beter te converteren.

Maak uw pagina’s opvallend

Je hebt dus veel tijd en geld gestoken in je webdesign, maar het werkt niet. Hier zijn enkele ideeën om u weer op weg te helpen.

Een afbeelding zorgt ervoor dat uw website er professioneler uitziet. Beelden zijn een impressie, een verbinding met de gebruiker, ze zijn visueel. Ze vertellen gebruikers een verhaal en moedigen hen aan om uw producten te kopen of uw inhoud te lezen.

Zorg ervoor dat uw afbeeldingen zijn geoptimaliseerd.

Afbeeldingen kunnen extreem langzaam worden geladen, dus zorg ervoor dat ze de juiste grootte hebben en geoptimaliseerd zijn. Google hecht veel waarde aan snel ladende pagina’s. Afbeeldingen kunnen een goede manier zijn om dynamische inhoud aan uw site toe te voegen, maar u moet ze wel afwegen tegen uw hoofddoel.

Als het uw doel is om een   marketingdatabase op te bouwen, dan zullen een paar lelijke afbeeldingen uw bedrijf waarschijnlijk niet schaden. Als het uw doel is om e-mailadressen en leads te krijgen, gaan gebruikers naar een site met interessantere inhoud. Afbeeldingen kunnen ook een site verbeteren, maar het is niet iets dat u te vaak moet doen, omdat het de gebruiker afleidt van de inhoud.

Gebruik tekst om de gebruiker aan te trekken.

U wilt dat uw site visueel aantrekkelijk is, maar dat maakt de gebruiker niet uit. Ze willen betrokken zijn bij uw inhoud en u laten vertellen waarom ze uw producten of diensten nodig hebben.

De ideale gebruiker is dus iemand die geïnteresseerd is in uw product of dienst, interesse heeft in uw merk, maar een oplossing voor uw probleem wil vinden.

De ideale gebruiker is een prospect. U wilt dat de gebruiker u wil vertellen wat hij nodig heeft. U wilt dat ze zeggen dat ze uw product of dienst nodig hebben, maar u wilt niet dat ze zeggen dat ze dat nodig hebben. Daarom moet u een proces gebruiken om de behoeften van de gebruiker te identificeren. Dat proces zal u helpen bij het ontwerpen van uw site.

Gebruik vervolgens het proces om uw gebruiker te begeleiden bij het vinden van oplossingen voor hun problemen. Je hebt de gebruiker geïnteresseerd, ze willen je vertellen wat ze nodig hebben, maar je moet ze helpen erachter te komen hoe ze dat voor elkaar kunnen krijgen. Dat is wat je hier doet. Je begeleidt hen in je proces. Je geeft ze de stappen en laat ze weten wat ze moeten doen. Het is een proces dat ze begrijpen en nuttig vinden.

Dit is een belangrijke stap, want als u uw site verkeerd bouwt, kan dit ertoe leiden dat de gebruiker gefrustreerd raakt en geen toegang krijgt tot uw site omdat ze gewoon niet weten hoe ze toegang tot uw site kunnen krijgen. Of erger nog, ze hebben helemaal geen toegang tot uw site omdat de stappen niet in de juiste volgorde staan.

De stappen die ze nemen zullen voor hen niet logisch zijn en ze zullen niet weten waar ze heen moeten. Dit kan ertoe leiden dat ze in de eerste plaats nooit op uw site komen. Dat is een site die zeker klanten zal verliezen, zelfs als u geen betalende klanten verliest. Deze stap is dus erg belangrijk.

Het doel hiervan is om de gebruiker in de stroom van de site te krijgen, zodat ze erop kunnen vertrouwen dat ze weten waar ze heen moeten om te vinden wat ze nodig hebben. Dat betekent dat ze er zeker van zijn dat ze weten wat ze nodig hebben en weten hoe ze dat kunnen bereiken. Nu betekent het ook dat ze weten hoe ze er zonder verwarring kunnen komen.

Leave a Reply

Schrijf je in voor onze gratis nieuwbrief en ontvang nieuws, previews, reviews en leuke deals.

Ja, ik schrijf me in
We spammen niet en uitschrijven kan altijd.